TEAM BUILDING PREDEAL – CONFERINTE – CURSURI

Locatie team building la PREDEAL!

Daca organizezi un  team building-uri la munte sau doar o simpla escapada cu echipa la munte , Pensiunea Medieval  este o locatie team building unde vei găsii cele mai bune oferte pentru firma ta.

In incinta locatiei noastre poti pregatii sedinte, prezentari power point si multe activitati in locul special amenajat.

La parterul locatiei noastre se pot juca campionate de bowling, biliard si ping pong.

Toate mesele se vor servii in regim bufet suedez iar acestea vor avea incluse si bauturile.

Meniurile se pot adapta in functie de cerintele dumneavoastra.

Va vom asigura exclusivitate, fiind singurii clienti pe perioada desfasurari evenimentelor.

Capacitatea locatiei este de 15 camere , din care 8 camere duble si 7 camere triple ( camera dotata cu pat dublu si capanea extensibila )

Pretul pentru servicii complete  – cazare+masa+agrement incepe de la 250 lei/ persoana/ sejur ( de vineri pana duminica)  pentru grupuri de minim 25 de persoane

Pentru oferte preferentiale avem rugamintea sa ne contactati sau sa ne scrieti un mail pe adresa : pensiuneamedieval@yahoo.ro


BENEFICIILE SCHIULUI – PREDEAL 2022

#Predeal #PartiaClabucet #Schi
Program de funcționare:
Teleschi 08.30 – 20.00
Telescaun 08.30 – 16.30
Banda Clăbucet Sosire 09.00 – 19.00
Banda Cocoșul- 09.00 – 16.30

Schiul este unul dintre cele mai vechi sporturi existente. În urmă cu cinci mii de ani, scandinavii au folosit schiurile ca mijloc de transport individual pentru a se deplasa prin zăpadă.

Este un sport de iarnă, practicat individual și are din ce în ce mai mulți fani. Acest sport distractiv și sănătos poate fi practicat încă din copilărie, alături de familie sau prieteni.

Există două tipuri de schi: schi alpin (efectuat pe pârtiile abrupte ale munților) și schiul de fond (pe suprafețe plane). Dacă doriți să aflați mai multe despre schi și beneficiile sale… citiți mai departe!

Ca toate sporturile, schiul are riscurile sale, dar există multe alte avantaje. În cele ce urmează vă vom dezvălui 10 motive întemeiate pentru a practica schiul și, de asemenea, vă vom spune care sunt domeniile schiabile glaciare, unde zăpadă este garantată. Fie iarnă, fie primăvară sau chiar vară distracția la schi pe ghețarii Europei este oricând posibilă.

Beneficiile schiului

1. Purifică plămânii. Pârtiile de schi sunt situate în medii montane de mare altitudine care vă permit să respirați aer pur și să vă oxigenați sângele.

2. Tonifică corpul. Schiul ajută la tonifierea mușchilor corpului, în special a cvadricepsului (datorită mișcării picioarelor atunci când alunecă pe zăpadă) și a feselor, a brațelor (atunci când conduceți cu ajutorul bastoanelor) și a oblicilor abdominali, astfel încât să funcționeze corpul în același mod ca și cum ați fi mers cu bicicleta sau ați făcut mișcare pe bicicleta eliptică.

3. Ajută la slăbit. Schiul este o modalitate bună de a arde calorii. În funcție de intensitate, se pot arde de la 350 la 650 de calorii în fiecare oră.

4. Protejează împotriva bolilor cardiovasculare. Schiul este un sport aerob, iar consumul de energie și arderea caloriilor pe care le implică previne probleme de supraponderalitate și de colesterol, astfel încât protejează inima și plămânii.

5. Îmbunătățește forța și rezistența fizică. Odată cu practica schiului, picioarele, brațele, spatele, abdomenele și fesele se întăresc, iar starea fizică este îmbunătățită pe măsură ce se lucrează la rezistență și intensitate.

6. Îmbunătățește agilitatea, flexibilitatea, coordonarea, echilibrul și concentrarea, deoarece necesită o combinație specială de mișcări și menținerea unei poziții corecte tot timpul.

7. Relaxează mușchii și reduce stresul, ca orice sport. Dar spre deosebire de altele, schiul este unul dintre cele mai complete sporturi care există.

8. Relaxează și reduce nivelul de anxietate, printre altele, deoarece practicați sport și generați adrenalină în timp ce vă bucurați de peisaj, producând un sentiment plăcut de bunăstare și libertate.

9. Ideal pentru a vă deconecta de la rutină. Schiul poate părea un sport exclusiv pentru sportivi și aventurieri, dar este potrivit pentru toate tipurile de oameni, deoarece poate fi practicat și pentru a vă deconecta de la muncă, pentru a vă relaxa și a petrece câteva zile într-un mediu diferit, cu priveliști incredibile.

10. Este un sport social. Schiul este un sport care vă încurajează să-l practicați alături de prieteni și familie. Pe lângă sport pe pârtie, în stațiunile de schi puteți face numeroase activități. În plus, există zone de agrement, unde poți întâlni mulți oameni noi.

 

sursa: https://www.cosmopolitan.ro/cosmo-fun/p-descopera-cele-mai-bune-10-motive-pentru-a-schia

Beneficiile unei plimbări prin pădure – silvoterapia sau baia de pădure (sursa: remediu.ro)

Beneficiile unei plimbari prin padure – silvoterapia sau baia de padure

Pădurea contribuie la apărarea sănătății noastre nu numai prin purificarea aerului, dar și prin atenuarea unor factori climatici în exces. Astfel, ea menține vara o temperatură constantă, ca urmare a absorbției căldurii solare, în bună parte, de frunze și de restul vegetației. Un arbore, se spune într-un studiu de specilitate, echivalează cu 5 climatizoare de 25000 Kcal/oră.

O plimbare printr-o pădure cu copaci foarte înalți și nu prea deși, în timpul verii, într-o zi foarte însorită, înseamnă treceri succesive de la umbră la lumină sau invers, treceri considerate de către speciliști adevărate „dușuri scoțiene”, de lumină și umbră, cu efecte stimulatoare pentru organism.

Umiditatea aerului din timpul verii, fiind în limite normale și constante, este un alt factor de sănătate. Umiditatea crescută, însă, din timpul iernii, este un factor nociv, ea putând determina, printre altele, exacerbarea durerilor reumatice.

Pădurea ne mai ocrotește atât de vânturile puternice, reducându-le foarte mult viteza, cât și de zgomote, pe care le atenuează în mod special. O perdea de pădure, ne spun specialiștii, lată de 200-400 metri, reduce zgomotele cu intensitatea de 100dB la una mai joasă, de 40dB.

Ea mai constituie un imens ecran protector împotriva poluării chimice și radioactive, cu foarte multe sacrificii, însă, așa după cum am văzut, când am vorbit despre ploile acide.

În această vastă „farmacie” se găsesc tot felul de plante medicinale, ca să nu mai vorbim de frunzele, mugurii, fructele sau coaja a numeroși arbori, ce pot fi folosite sub forma a diverse prparate: ceaiuri, băi, cataplasme, etc. Despre indicațiile terapeutice ale acestor arbori, vom vorbi mai pe larg la sfârșitul capitolului.

Pe lândă factorii de sănătate și „medicamentele” amintite, pădurea mai pune la dispoziția noastră și alte remedii. Pentru a beneficia de ele este suficientă o scurtă plimbare în interiorul ei, atât primăvara, când dă frunza, dar mai ales vara și toamna. Nici iarna plimbările prin pădure nu trebuie neglijate de persoanele sănătoase, mai ales pe schiuri. Cât de reconfortați ne întoarcem acasă după o astfel de expediție pe cărările acestei uzine de sănătate, ca să nu mai vorbim de3 una mai lungă, de la sfârșitul săptămânii sau din timpul vacanței. Cu un astfel de prilej, ni se oferă peisaje încântătoare, cu un colorit cum numai natura știe să-l creeze, pe paleta sa aflându-se tot felul de nuanțe și culori, fiecare cu proprietățile sale terapeutice. Dar culoarea dominantă este verdele, despre care Goethe spune că „te face să nu mai vrei să pleci și chiar să nu mai poți pleca”.

„Medicament” inegalabil împotriva stresului, pădurea păstrează în adâncurile din umbră liniștea mult dorită și reconfortantă, „trezită” doar din când în când, de foșnetul frunzelor, murmurul izvoarelor sau ciripitul păsărilor. Iar dacă avem norocul să ascultăm și concertul unei privighetori într-o luncă acele clipe devin sublime. „Când mă aflu printre voi, arbori din acești coddri, scrie Victor Hugo, simnt pe cineva care mă ascultă și care mă iubește.”

Terapeuții recomandă pădurea pentru următoarele efecte salutare: sedativă primăvara și vara și tonică, stimulantă, în timpul iernii.

Frumuseșile de neegalat ale acestui minunat „dar” al naturii, au fost, de-a lungul anilor, cântate de poeți, așternute pe pânze celebre sau puse pe portative intrate de multă vreme în fonoteca de aur a lumii. Nemuritoare vor rămâne operele lui Beethoven, Schubert, Ceaikovski, Eminescu și a altor titani, în care pădurea a constituit una din temele principale.

Dar pădurea, sunt de părere psihoterapeuții, poate avea influențe asupra psihicului nostru, imaginația, în acest caz, deținând un rol principal. Copacii înalți (brazii și plopii) simbolizează voință și dârzenie; cei cu coroana mare, bogată (stejarii, castanii, nucii), măreție și putere; cei cu coroana neregulată (merii, perii), multă imaginație; cei înclinați (sălciile), umilință etc. La rândul lor, ramurile groase și puține la număr exprimă forță, cele subțiri, cu ramificații numeroase, sensibilitate, cele sinuase, dificultate, cele orizontale statornice, cele cu direcția verticală dorință de afirmare, iar cele înclinate lipsă de voință. Frunzele groase și mari exprimă forță, cele rotunde și imobile sunt calm, cele subțiri și sensibile la adierea vântului, agitație, instabilitate etc.

Pentru aceste motive, psihoterapeuții recomandă persoanelor triste să se plimbe toamna prin păduri de arțari când frunzele lor sunt portocalii (nuanță revigorantă), sau, în restul anotimpurilor, prin cele de brazi. Cei apatici sunt sfătuiți să aleagă aleile străjuite de plopi sau brazi foarte înalți, iar cei neînduplecați, rigizi, să stea cât mai multă vreme pe malul apelor cu sălcii plângătoare.

Specialiștii ne mai spun că o pădure văzută de aproape are efecte stimulante, iar de departe, sedative.

Ce este silvoterapia?

Silvoterapia (lat. Silva= pădure) este o practică foarte veche, așa după cum reiese din documentele scrise ale vremurilor. Din ele aflăm că bolnavilor sufeinzi de plămâni li se indicau fie plimbări prin pădure, fie chiar să locuiască o bună bucată de timp în interiorul ei sau măcar în apropiere. Galen iși sfătuia bolnavii să stea cât mai mult timp în păduri de dafini. Confratele său Paulinus recomandă celor suferinzi de epilepsie să doarmă la umbra teilor înfloriți. Plinius cel Bătrân, la rândul său, interzicea bolnavilor și chiar persoanelor sănătoase să doarmă sub nuci, deoarece mirosul lor extrem de puternic „provoacă dureri de cap”.

În evul mediu, când medicina era strâns legată de magie, multe dintre practicile medicale se desfășurau în mijlocul pădurii, unele dintre ele dăinuind și azi în arsenalele medicinei populare din multe țări.

Cea dintâi lucrare de silvoterapie, nu a fost scrisă de un medic, cum s-ar crede, ci de un silvicultor, pe nume Lucien Chancerel (Franța), purtând titlul „Influența igienică a vegetalelor și valoarea terapeutică a pădurii”.

Silvoterapia a fost recunoscută ca metodă științifică abia in anul 1927, după adoptarea ei de către disciplina medicală, care se ocupă cu balneoclimatoterapia.

Această metodă terapeutică este indicată omului sănătos pentru călirea organismului, combaterea oboselii și a stresului. Este deosebit de utilă convalescenților și celor care suferă de astm bronșic, bronșită cronică, scleroemfizem pulmonar, ateroscleroză, hipertensiune arterială, nvroză, insomnie, etc. Mai trebuie spus că toți specialiștii, recomandă construirea unităților spitalicești, mai ales a sanatoriilor pentru nevroze sau boli pulmonare cronice, în preajma pădurilor sau chiar în interiorul lor.

Silvoterapia are și contraindicații: boli infectocontagioase, boli reumatice în criză dureroasă, hemoptizie, boli de inimă grave, alergie (mai ales la polen).

O astfel de metodă terapeutică constă în plimbări, alergări, executarea de exerciții fizice sau a sportului preferat în pădure. În acest caz se vorbește de o silvoterapie activă, ce se poate practica zilnic, la sfârșitul săptămânii sau în timpul vacanței.

Forma pasivă constă în plimări scurte, într-un ritm de 3-5 km/h. Încheiate cu odihnă la umbra unui copac, culcat direct pe iarbă, într-un șezlong, într-un pat sau hamac suspendat, cât mai aproape de coroana unui arbore. O astfel de practică se recomandă numai persoanelor bolnave.

Pentru silvoterapie, în foarte multe țări sunt amenajate parcuri forestiere speciale cu arbori diferiți, în funcție de efectele terapeutice dorite. În interiorul coroanelor arborilor ginați sunt construite platforme mari, unde bolnavii pot sta ore întregi, pe bănci sau în paturi amenajate în acest scop. În unele cazuri, ei pot rămâne zile la rând în astfel de locuințe improvizate.

Parcurile forestiere sunt amenajate în funcție de scopurile urmărite: sedare, relaxare, stimulare etc. Cele pentru meditație și relaxare au foarte mulți arbuști și copaci de forme și mărimi diferite, culoarea predominantă fiind verdele cu toate nuanțele sale. Efecte sedative deosebite au atât liniile orizontale și curbe, cât și colorația variată a florilor, la care trebuie să predomine nuanțele de galben. Pentru stimulare se recomandă copaci înalți și cât mai drepți, cu ramuri ascendente și o vegetație abundentă, cu un colorit cât mai variat. În parcurile pentru stimulare și tonifiere trebuie să se mai găsească obeliscuri înalte și fântâni arteziene gigante.

Mic ghid de silvoterapie

Felul pădurii      Boli pulmonare            Nevroze            Convalescență   Boli reumatice
vară iarnă vară iarnă vară iarnă vară iarnă
Făget da nu da da da nu nu nu
Zadă da da da da da da da da
Păduri de stejar umede da nu da da da nu nu nu
Păduri de stejari uscate da da da da da da da da
Brădet-molid da nu da da da nu nu nu
Pin da da da da da da da nu

(pg. 223-232 „Medicină naturistă pentru toți” Dr. Sabin Ivan)

 SURSA : www.remediu.ro
https://www.remediu.ro/blog/beneficiile-unei-plimbari-prin-padure-silvoterapia-baia-de-padure

Aerul de munte: beneficii pentru organism si restrictii in privinta altitudinii (sursa doc.ro)

 

Aerul de munte este extrem de sanatos, avand o multime de beneficii pentru organism. Exista, insa, si situatii in care acesta poate agrava unele probleme de sanatate, daca este vorba despre altitudini foarte mari – afla mai multe!

Ce beneficii are aerul de munte pentru sanatate

Amelioreaza afectiunile pulmonare precum astmul – fiind mult mai putin poluat decat aerul de la altitudini joase, aerul de munte nu irita caile respiratorii, ameliorand astfel bolile pulmonare. De aceea, pacientii cu suferinte pulmonare sunt sfatuiti de multe ori de medic sa mearga la munte.

Este benefic pentru pacientii care sufera de astm bronsic alergic – aerul de munte contine mai putini alergeni, de aceea persoanele care sufera de astm bronsic alergic observa o ameliorare a problemelor respiratorii daca se afla in zone montane, cu aer curat.

La altitudini mai mari de 1500 m, scade nivelul umiditatii din aer, iar din aceasta cauza lipsesc alergenii. Un studiu facut de oamenii de stiinta din Elvetia arata ca efectele aerului de munte asupra adolescentilor care sufera de astm bronsic sunt chiar mai puternice decat cele ale administrarii de steroizi inhalatorii.

Reduce stresul – persoanele care locuiesc in zonele montane sunt mai putin stresate decat cele care locuiesc in zone de campie. De aceea, in timpul concediilor petrecute la munte ne simtim mai relaxati decat de obicei.

Este stimulata digestia – ionii negativi, care se regasesc in cantitati mai mari in aerul de munte, au abilitatea de a stimula sistemul digestiv.

Te ajuta sa slabesti – nu neaparat aerul de munte, ci mai degraba altitudinea te poate ajuta sa scapi de kilogramele in plus. Studiile facute pana acum in domeniu nu au reusit decat sa confirme aceasta asociere, nu si sa depisteze cauza sa.

Cand este contraindicata expunerea la altitudini mari

In cazul persoanelor cu afectiuni cardiace, expunerea la altitudini mari poate agrava problemele de sanatate. Asta pentru ca este redusa oxigenarea la nivelul tesuturilor, fapt ce determina o serie de modificari in organism, cu scopul de a mentine oxigenarea la un nivel optim. Boala arteriala coronariana (cardiopatia ischemica), de pilda, poate fi agravata de altitudinile inalte. Totodata, persoanele care au suferit un infarct miocardic in ultimele 3-6 luni ar trebui sa evite altitudinile mai mari de 2500 m.

Persoanele care sufera de afectiuni cardiovasculare ar trebui sa se consulte cu medicul inainte de a calatori in zone aflate la altitudini foarte mari, de peste 2500 m. Medicul este cel in masura sa stabileasca daca sanatatea pacientului va fi pusa in pericol sau nu de altitudinea la care acesta se va afla.

Cum poti potenta beneficiile aerului de munte

  • Mergi la plimbare pe carari de munte. In timp ce faci miscare, corpul este mai bine oxigenat, ceea ce inseamna ca aerul de munte va fi si mai benefic.
  • Stai cel putin 4-5 zile la munte, astfel incat efectele benefice pe care le are aerul respirat sa fie mai puternice.
  • Practica yoga la munte sau macar respiratia yoghina. Aceasta implica folosirea abdomenului pentru respiratie. Inspira lent, in timp ce iti umpli cavitatea abdominala cu aer. Expira apoi si mai lent, pana cand aerul este scos in totalitate, iar abdomenul se retrage complet. Acest tip de respiratie sporeste oxigenarea, insa totodata are efecte relaxante asupra organismului.
  • Petrece cat mai mult timp in natura. Nu te poti astepta sa ai parte de efectele benefice ale aerului de munte, daca tu petreci cel mai mult timp in camera de hotel sau in restaurante si alte spatii inchise. Bucura-te de aerul curat din padure, fa plimbari zilnice in natura si organismul va avea de castigat.

 

SURSA ARTICOL, SITE: www.doc.ro

Bibliografie:

  • Studiul “High altitude exposure of three weeks duration increases lung diffusing capacity in humans”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Agostoni P, Swenson ER, Bussotti M, Revera M, Meriggi P, Faini A, Lombardi C
  • Studiul “Benefits of high altitude allergen avoidance in atopic adolescents with moderate to severe asthma, over and above treatment with high dose inhaled steroids”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Grootendorst DC, Dahlen SE, Van Den Bos, Vaselic-Charvant, Vrijandt EJ

Cantonament sportiv la Predeal 2021

Cantonament sportiv la Predeal 2021
Cantonamentele sportive se fac la #Predeal!
In orașul cu cel mai ozonificat aer, sportivii pot petrece o săptămână de pregatire sportivă perfectă!
Cazare în camere duble și triple, masă în regim bufet!

Pachetul conține:

Sejur de minim 5 nopti  cu intrare duminica;

Cazare, în camere de 2 locuri, 3 locuri, 4 locuri, TV color+cablu, internet wirless, grup sanitar propriu, apă caldă permanent , confort de 3  stele;

Servirea mesei în regim pensiune completă bufet :

mic-dejun, prânz (supă/ciorbă + felul 2 + salată, apă , desert) și cină (felul de bază + desert, apă )

Servicii de curățenie zilnice

In cadrul pensiunii este o  sala de bowling,  jocuri de hockey, fussball cu jetoane si doua mese de biliard.

Pentru minim 15 persoane se acorda o gratuitate.

Grupul trebuie sa fie de minim 20 de persoane.

Preturi incepand de la 135 lei/ persoana servicii pensiune completa

 

De ce Pensiunea Medieval ?

De ce Pensiunea Medieval ?

“Daca ati optat sa va petreceti week-endul sau concediul de odihna in frumoasa statiune montana Predeal, puteti alege fara nici o retinere Pensiunea Medieval, asezata in centrul orasului, aproape de partia Clabucet!
Fiind imprejmuita de paduri si munti bogati in foioase si rasinoase, Pensiunea Medieval ofera solutia ideala celui care cauta o oaza de liniste si tihna, departe de tumultul si agitatia marilor orase.

Sunteti fani ai drumetiilor? De la Pensiunea Medieval, aveti acces spre Valea Rasnoavei, Trei Brazi, Secui, cascada Tamina! Iarna, in imediata apropiere a pensiunii, va asteapta partiile de schi si de sanius. De asemenea sunt accesibile cu telescaunul cabanele Clabucet Garbova, Susai si Piatra Mare.

De ce Pensiunea Medieval?

• Gazde primitoare
• Locatie de vis, in centrul statiunii
• Preturi Competitive
• Curatenie si Confort
• Singura pista de bowling din Predeal
• Sala de conferinte/evenimente
• Mancaruri delicioase in restaurantul pensiunii
• Aproape de Brasov, Rasnov si Busteni
Aer de munte, peisaj de poveste in orice anotimp, camere confortabile, mancaruri delicioase, sala de conferinte, WIFI gratuit, bowling, biliard…ne asteptam cu nerabdare oaspetii!
Ne dorim ca cele mai frumoase amintiri sa include si pensiunea noastra!”